Eerste dagen

25 september 2016

Vrijdagnacht ben aangekomen op deze prachtige plek, die voor het komende jaar mijn thuis wordt. Dat is iets wat ik nog niet helemaal kan bevatten :) maar wat is het hier gaaf!
Vrijdag ochtend mocht ik uitslapen, dus toen ik wakker werd kon ik alleen kennismaken met de au pair die er nu nog is en met Lundi, de jongste. Loftur was op het kinderdagverblijf en ouders waren aan het werk. Ik heb een super leuke dag gehad met Lina en Lundi. Lundi zat vrijwel meteen op schoot en ik mocht natuurlijk al heel veel boekjes voorlezen..dat zal over een tijdje, na wat oefenen vast beter gaan ;) Hopelijk gaat een taalcursus daarbij helpen, alhoewel Loftur mij ook wel veel gaat leren haha
Het eten hier is ook zo lekker, oh en vrijwel al het vlees komt van hun eigen terrein. Koe, schaap, paard, af en toe een varken dat ze krijgen. Als een paard het werk met de schapen niet leuk vindt of niet goed genoeg is, dreigen ze dan ook met de slacht..
Lina verheugde zich erop dat ik zou komen, zodat we, in onze vrije tijd, veel samen paard zouden kunnen gaan rijden. Dat hebben we dus maar meteen gedaan vrijdag! En wat was dat een onwijs mooie rit :) wat een leuke paard en zo'n prachtige omgeving! Ik ben heel benieuwd naar de rest van de paarden, maar ik weet zeker dat ik met dit paard alleen al heel veel plezier kan gaan hebben :)
Gisteren weer gezellig een hele dag met de kindjes gehad, naar selfoss geweest (de dichtstbijzijnde 'stad', uur rijden), boodschappen gedaan, ijs gegeten en gezwommen. We hadden de avond nog steeds alleen, dus hebben films gekeken, ijslandse natuurlijk :)
Vandaag zijn we vrij en gaan we, samen met nog een andere au pair hier in de buurt, paardrijden :)

1. Ine:
    25 september 2016
    Dat klinkt als een warm welkom, en nog helemaal niet als werk !
    Enjoy !
  2. Leida:
    25 september 2016
    Wat geweldig dat je een blog gaat bijhouden, dan kunnen we het wat volgen en meegenieten, voor jezelf een leuk terug kijken op je tijd in IJsland? Xxxxx
  3. Iris:
    25 september 2016
    Lieve Sabine, wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Volgens mij zit je daar echt helemaal op je plek. Het klinkt echt prachtig, ik ben benieuwd naar je eerste foto's :)
    Ik vind het dapper dat je IJslands wilt gaan leren, dat is echt een moeilijke taal... Ik ben benieuwd naar je vorderingen! En naar de rest van je verhalen natuurlijk, ik zal je blog zeker blijven volgen.
    Liefs!
  4. Karel:
    25 september 2016
    heerlijk om te lezen, geniet er van lieverd
  5. Mirelle:
    25 september 2016
    Spekkie in't bekkie Sabine. Helemaal op je plek. Dat wordt een fijn jaar.
  6. Majrim ret Keeb:
    25 september 2016
    Jeetje! Als je dan de kinderen niet meer leuk vind, wordt je dan ook geslacht en opgegeten?!?!
  7. Trudie:
    26 september 2016
    Wat een goed idee. Leuk om zo te lezen hoe het met je gaat in het IJslandse.
  8. Ekiaam knijieob:
    26 september 2016
    leuk! Ik ga volgen. Wel goed bijhouden hè, ik loop alweer achter!
  9. Angelie:
    27 september 2016