zieke kindjes

18 oktober 2016 - Flúðir, IJsland

Afgelopen week niet zo heel veel gedaan, vooral veel op bank gezeten/gelegen/gehangen met twee zieke kindjes.. Ik heb het in ieder geval niet koud gehad dankzij die twee kacheltjes, hihi.. Eindeloos boekjes gelezen en muziek geluisterd. Ég er kominn heim (https://www.youtube.com/watch?v=pxtdbMPCIQU) en (Vor í Vaglaskógi https://www.youtube.com/watch?v=ABx6Zdl1aIQ) zijn hier toch wel duidelijk favoriet, die kan ik inmiddels ook dromen :)

Lundi begint al de eerste Nederlandse woordjes in zijn verhalen te verwerken, zo leuk! Hij praat mij steeds na en kijkt me dan vragend aan. Dan herhaalt hij een woord een paar keer en speelt vervolgens weer verder. Later op de dag hoor ik dan bijvoorbeeld ineens 'Lundi, slapen!' (dat was natuurlijk omdat hij even genoeg had van zn kleine broertje en alleen met mij wilde spelen hihi, was duidelijk wat hij bedoelde!)

Ook moest ik mezelf nog registreren als au pair hier in IJsland, dus dat zijn we vrijdag gaan doen. Ik ben eerst, met Lundi, Loftur bij het kinderdagverblijf op gaan halen en zijn daarna doorgereden naar het werk van hun moeder. Vanuit daar dus met zn viertjes naar Reykjavik; immigration office en wat boodschappen gedaan en daarna weer twee uur terug naar huis. In Reykjavik zit dé winkel waar je vingerverf kan kopen, hahaha, dus ook die hebben we gekocht. Zij was zo blij, eindelijk, na twee jaar, heeft ze vingerverf kunnen kopen! Ik heb het natuurlijk meteen met ze uitgeprobeerd en een leuk verjaardagscadeautje met de kids gemaakt voor mama, want zij was maandag jarig. Dat was helemaal top dus. Haar verjaardag was voor mij ook meteen de gelegenheid om de hele familie te ontmoeten.

Verder heb ik nog verschillende keren met andere au pairs afgesproken, wat gaan drinken in Selfoss, ijs gegeten, weer naar Hrunalaug (de hotspring hier in de buurt) geweest, etc. Helaas is het de laatste tijd steeds bewolkt 's avonds, dus ik heb geen kans meer gehad om het noorderlicht op de foto te zetten.. Gelukkig heb ik daar nu ook geen tijd voor, omdat de ouders druk zijn met het slachten van de schapen maak ik dus ook lange dagen deze week/weken. Eigenlijk van 's ochtends 7.30 tot 's avonds laat.. Zondag komt Regien, die heeft gisteravond een vlucht geboekt haha, dus dat is gezellig! Hoop dat ik dan wat meer vrij kan krijgen, zodat we wat leuke dingen kunnen gaan doen :) Ach wordt hoe dan ook leuk!

1. Tante Rina:
    19 oktober 2016
    Leuk Sabine, dat het zo goed gaat. Klinkt alsof je alles al helemaal onder controle hebt. Nog één paar nachtjes en dan is je zusje er. Veel plezier samen. (En als je geen vrij kunt krijgen, heb je een hulpje )
    liefs uit Goor
  2. Leida:
    19 oktober 2016
    Hoi lieverd, fijn je verhaal te lezen. Hoop dat de zieke kindjes nu weer opgeknapt zijn en je volgende week kunt genieten van je zusje, toch veel leuker denk ik dan met je moeder erbij (haha)..
  3. Regien:
    Jaa!! Kan niet wachten!!
  4. Danielle:
    19 oktober 2016
    Leuk hoor Sabine, om je zo een beetje te kunnen volgen! Heb ook al enorm genoten van je foto's! Echt een hele andere wereld daar. Prachtig! Veel plezier samen met Regien volgende week!
  5. Iris:
    19 oktober 2016
    Die liedjes zijn leuk om te onthouden! Als je straks terug bent in Nederland en je hoort die muziek, weet ik zeker dat alle herinneringen gelijk terugkomen ^^
    En wat leuk dat Regien zo spontaan op bezoek komt, veel plezier samen!
  6. Freka Koster:
    20 oktober 2016
    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden. Dat de mensen je een thuis geven is ook geweldig!
    Veel plezier met Regien volgende week!! Liefs van ons!
  7. Tineke bakker:
    24 oktober 2016
    Klinkt weer helemaal goed. Super gezellig dat regien nu bij je is. Misschien kun je toch nog wat uurtjes samen op pad. Gezellig dat je daar contacten hebt met andere au pairs. En tja het noorderlicht, ik ie uit naar de fotoos. Geniet samen, dikke knuffel.