Naam:
sabineiceland.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Het plan was om voor een jaar, als au pair, naar IJsland te gaan. Als snel had ik een gezin gevonden waar ik terecht kon. Een gezin met twee hele lieve, vrolijke jongetjes van 1 en 2 jaar oud, op een schapenboerderij gelegen in het zuiden van IJsland, in de buurt van Flúðir. Een prachtige locatie waar ze veel grond bezitten (oké eigenlijk is ieder plekje hier in ijsland mooi haha)

Behalve 250 schapen zijn er ook koeien, honden en paarden. Ze hebben nu 10 rijpaarden op het land dicht bij huis staan, maar verderop op het land hebben ze nog meer jonge paarden en merries met veulens.

Het oudste kind gaat in principe vijf dagen in de week naar de opvang, tot 14u 's middags ongeveer, dus ik ben voornamelijk met de jongste thuis. Alhoewel ook hij per 1 november naar de opvang zal gaan. Dan heb ik de kindjes dus alleen in de middag en waarschijnlijk vaker in het weekend, althans, zo is de planning. Dan heb ik de ochtenden dus vrij, nadat ik de kindjes klaar heb gemaakt voor vertrek natuurlijk. Genoeg tijd dus voor het leren van de IJslandse taal, het leren voor de decentrale selectie in Utrecht in Februari en voor het doen van heel veel andere leuke dingen :)