Al 2.5 week in IJsland!

10 oktober 2016 - Flúðir, IJsland

Inmiddels zijn we alweer ruim een week verder, hoog tijd om weer iets van me te laten horen :D De tijd vliegt hier, ieder vrij uurtje hebben we gepakt om paard te rijden (of om een poging te doen tot het vangen van de paarden, wat soms te lang duurde waardoor we niet konden gaan rijden haha) De paarden zijn echt duidelijk werkpaarden, dat is leuk; ze denken zelf, willen schapen halen zodra ze die zien, lopen overal met gemak, berg op/af met rotsen etc het maakt ze allemaal niets uit. Maar zijn tegelijkertijd zijn ze ook zo gefocust op hun ruiter, heel goed controleerbaar en wendbaar. De paarden laten wel duidelijk merken wat ze wel en niet willen haha, zo stond ik laatst bijvoorbeeld met een steigerend paard. Ik moest die vader even helpen met het vangen van de paarden die hij nodig had, dat viel niet mee. Was blij dat ik Lundi veilig had gesteld achter een hek vlak voordat dat paard echt de lucht in ging, die had ik kort daarvoor namelijk nog op mn arm...Hij huilen, viel languit in de modder hihi ach beter dan een paard boven op zich...die kreeg ik..:)

Dinsdag was ik vrij, dus toen ben ik een dagje op pad gegaan, in de auto gestapt en uiteindelijk in Vik uitgekomen, het zuidelijkste plaatsje in IJsland, met prachtig zwart strand en rotsen. Onderweg heb ik natuurlijk ook veel mooie plekjes gezien, zoals enorme watervallen met (dubbele) regenboog. Zal er wat foto's van uploaden ;) Alleen het hier rondrijden is al zo mooi, je ziet zoveel verschillende landschappen in een paar uur tijd. Daar rijd je dan, helemaal alleen, in the middle of nowhere, midden op de weg (gewoon omdat het kan), zonder radio en één cd in de auto: IJslandse kinderliedjes...die ken ik nu dus ook allemaal hahaha

Verder heb ik een paar leuke laatste dagen met Lina gehad. Filmavondjes, naar Selfoss, met de kindjes naar de speeltuin in het dorp, dat is maar 20 minuten rijden haha ;) en zaterdag nacht naar een hotspring geweest. Zo bizar eigenlijk dat we daar midden in de nacht zaten, in een hot spring in the middle of nowhere.. Helaas hebben we geen noorderlicht kunnen zien, dat was natuurlijk wel helemaal te gek geweest. En de auto die ergens op t pad onderaan de heuvel stond, sleutels er nog in. Dat is ook zoiets: sleutels doen ze hier niet aan. Huissleutels hebben ze volgens mij niet eens en de autosleutel ligt eigenlijk altijd gewoon in de auto.

Afgelopen nacht heb ik Lina naar het vliegveld gebracht, dus nu sta ik er alleen voor :) Ik kwam om 6.45u thuis en om 7u hoorde ik een heel blij jongetje roepen 'Avaaaa!! Avaaaaa!!'. Even voor de duidelijkheid; zo noemt Lundi mij. Geen idee waarom, het betekent namelijk opa...hahah maar schattig is het wel. Ik denk dat (L)ina en (B)iene(/a) gewoon teveel op elkaar leken, dus toen heeft hij er maar iets heel anders van gemaakt.. Vandaag gewoon een rustig dagje gehad en samen met Lundi een middagslaapje gehouden, dat was heeel fijn! Ik ga nu maar weer vroeg mn bed in, welterusten!

1. Iris:
    11 oktober 2016
    Lieve Sabine,
    Leuk om weer een stukje van je te lezen! Al geloof ik dat je foto's bijna nog meer zeggen dan je verhalen, wat zijn die mooi zeg... Het ziet er echt prachtig uit daar, ik ben jaloers ;)
    Het is jammer voor je dat Linda weg is (zal ik haar komen vervangen?? Lijkt me een strak plan), maar ik weet zeker dat je het in je eentje prima aankan en goed je eigen draai kunt vinden.
    Ik vind het leuk om te lezen over die kleine dingetjes die anders zijn (de grote afstanden, de (auto)sleutels, of het zwarte zand in de zandbak waar je over vertelde). Dan leer je tegelijkertijd ook veel over jezelf en de Nederlandse cultuur.
    We houden contact en blijven lekker skypen! Laat je het weten als je niet meer Ava, maar (Sa)biene wordt genoemd?
  2. Iris:
    11 oktober 2016
    Sorry, ik bedoel natuurlijk Lina, niet Linda :'(
  3. Trudie:
    15 oktober 2016
    Hoi Sabine,

Leuk om te lezen wat je meemaakt en doet.
    IJsland is wel een heel ander maar bijzonder land.
    Wordt het in deze tijd van het jaar al heel erg vroeg donker?
    Ik ben benieuwd naar je winter-ervaringen in IJsland.

Liefs
    Tante Trudie