noorderlicht

29 september 2016 - Flúðir, IJsland

Terwijl ik dit schrijf, heb ik vanuit mijn slaapkamer uitzicht op een prachtige sterrenhemel met noorderlicht, een dansende groene gloed, die als het goed is nog spectaculairder gaat worden vannacht, met meer kleuren, etc. Daar wacht ik op :)

Afgelopen dagen heb ik me wat meer kunnen settelen, ben veel met de kindjes geweest, paardgereden, even naar het dorp geweest, gewoon de omgeving wat leren kennen. De toch afgelopen zondag was prachtig! Daarvan had ik al een paar foto's geüpload. Zo leuk en onwerkelijk dat ik hier gewoon altijd een paard kan pakken en kan gaan rijden.

Het leven op de boerderij is zo leuk voor de kids, 'even naar buiten' is hier een wandeling door de paardenwei, opzoek naar de paarden, spelen in het hooi van de koeien, schapen aaien, besjes plukken of 20x op de tractor klimmen en er weer af glijden. Dat allemaal natuurlijk dik ingepakt, want ja, het is wel koud haha :)

Vandaag besefte ik me dat ik sinds ik hier ben, heb ik nog geen druppel regen gezien, wat voor IJsland best bijzonder is! Vandaag weer een strak blauwe lucht en het was zelfs helemaal windstil. Ben eind van de middag even gaan rijden, heerlijk, dan is het echt helemaal stil. Het enige wat je dan hoort is takketakketakketakke....... van t töltende paardje onder me en af en toe een blatend schaap of het geluid van een stroompje/riviertje waar we langskomen. Genieten!

Ik geloof dat het vanaf t weekend over is met dit mooie weer, helaas.. Het zal niet lang meer duren voordat de eerste sneeuw gaat vallen hier zeiden ze me, de temperaturen liggen 's nachts al zo rond het vriespunt. Ben zo benieuwd hoe het er dan uitziet hier. Heb al vele verhalen gehoord, dat ze 's winters bijvoorbeeld niet eens meer te voet naar de schapenstal kunnen, omdat er dan teveel ijs ligt, dus dat moet dan met de auto. We zullen zien!

Ik ga naar buiten nu, kijken naar het noorderlicht, tot een volgende keer weer :)

1. Iris:
    29 september 2016
    Je eerste foto's zijn prachtig, Sabine! Wat een luxe om paardrijtochten in zo een omgeving te mogen maken. Ik hoop voor je dat het sneeuwen nog even duurt, dan kan je nog iets langer van het mooie landschap genieten. De sneeuw zal wel lang genoeg blijven liggen lijkt me ;)
    Na dit verhaal ben ik natuurlijk wel heel benieuwd naar foto's van het noorderlicht, het lijkt me zo onwerkelijk om te zien... Al zal het voor jou vast snel "normaal" worden. Geniet ervan!
  2. Leida:
    29 september 2016
    Wat een mooi geschreven verslag, geniet op afstand mee.
    En dan dat je inderdaad weer mooi weer hebt, die tien dagen in IJsland was dat ook al zo bijzonder. Bofkont.
  3. Freka Koster:
    30 september 2016
    Wat een geweldig mooie fotoos. Heel leuk om je zo te kunnen volgen.
    Zijn jullie stagiares met zijn tweeën? Heb je 's middags vrij?
    Heel veel (werk)plezier!!
  4. Karel:
    30 september 2016
    Ha lieverd, weet je wat er vandaag in het Eindhovens Dagblad stond, tuurlijk weet je dat niet. Zal het je vertellen.

Betoverend noorderlicht schijnt boven Ijsland
    Woensdagavond is in veel steden de straatverlichting uitgezet

lekker is dat om te lezen dat het ook hier speelt
    knuffel karelk
  5. Tineke bakker:
    6 oktober 2016
    Ha Bien, straks even uitgebreide reactie.
  6. Tineke bakker:
    6 oktober 2016
    Ha lieve Bien. Vandaag twee weken geleden dat je vertrok. Nu al zoveel indrukken opgedaan. Ben ook heel benieuwd naar dat Noorderlicht, geweldig dat je dat nu al hebt gezien. Fijn dat je nu nog redelijk veel vrije tijd hebt nu lina er nog is. Kijk uit naar je volgende ervaringen.
  7. Tante Rina:
    9 oktober 2016
    Oh oeps ik loop al achter. Dus vanavond je avontuur tot nu gelezen. Prachtig! Wat een mooie plek op aarde heb je uitgekozen. En met fijne mensen om je heen. Ik hoop dat je veel vriendschappen gaat vinden daar. Met mens en dier!